Financiële administratie

De financiële administratie is de basis van elke onderneming en stelt de ondernemer in staat tot het nemen van belangrijke beslissingen en het nakomen van aangegane verplichtingen zoals de verschillende belastingverplichtingen.
Efficiënte boekhouding staat en valt bij het op consequente wijze bijhouden van administratieve gegevens.
K2 Abacus B.V. zorgt voor de perfecte begeleiding van haar cliënten.
Indien gewenst kunt u de totale administratie aan ons uitbesteden.
Bij het eigenhandig voeren van de administratie door u, verzorgen wij een efficiënte instructie zodat gegevens op een eenduidige manier aangeleverd kunnen worden.

Insourcing

Aanleveren van de gegevens kan geschieden bij ons op kantoor, maar het kan ook via ‘’insourcing’’, waarbij een medewerker van K2 Abacus B.V. bij u op kantoor komt om alles bij te werken.

Wij kunnen u onder meer van dienst zijn met:

  • ordnersOpzetten en inrichten van de financiële administratie
  • Verwerken van mutaties
  • Verzorgen van de aangiften omzetbelasting
  • Tussentijdse rapportage, indien gewenst
  • Debiteurenbeheer
  • Samenstellen van de jaarrekening
  • Samenstellen en deponeren van publicatiestukken voor de B.V.
  • Notulen aandeelhoudersvergadering van de B.V.
  • Begeleiding van de automatisering in samenhang met de administratie
  • Begeleiding bij de aanvraag van financieringen
  • Startersbegeleiding

Nieuws

Verhoging onbelaste reiskostenvergoeding

26/09/2022 - De onbelaste kilometervergoeding gaat in 2023 omhoog naar 21 cent. Als ondernemer mag u dit bedrag van de winst aftrekken voor zakelijke ritten met uw privé auto, motor of fiets. Als werkgever mag u die 21 cent per kilometer ook onbelast aan uw personeel vergoeden. Dat geldt voor woon-werkverkeer en andere zakelijke kilometers met een eigen vervoermiddel. 
Lees meer...

Overdrachtsbelasting bedrijfspanden stijgt

26/09/2022 - De overdrachtsbelasting voor bedrijfs- en beleggingspanden stijgt per 1 januari 2023 van 8% naar 10,4%. Het moment waarop u de akte van levering bij de notaris tekent, bepaalt welk percentage u betaalt. Sluit u de koopovereenkomst in 2022, maar tekent u de notariële leveringsakte in 2023, dan betaalt u 10,4% overdrachtsbelasting. Tekent u de notariële leveringsakte nog in 2022 dan geldt het percentage van 8%.
Lees meer...

Verlagen zelfstandigenaftrek 

21/09/2022 - In het coalitieakkoord is afgesproken om de afbouw van de zelfstandigenaftrek. Met de afbouw wordt beoogd het verschil in fiscale behandeling tussen werknemers en zelfstandigen te verkleinen. De afbouw is zo vormgegeven dat de zelfstandigenaftrek met ingang van 2023 in verschillende stappen wordt verlaagd van € 6.310 in 2022 naar € 900 in 2027.De verhoging van de zelfstandigenaftrek voor starters, de zogenoemde startersaftrek, blijft overigens ongewijzigd (€ 2.123). 
Lees meer...

Belastingdienst rondt eerste fase herstel box 3 af

19/08/2022 - De eerste fase van het rechtsherstel box 3 is volgens planning afgerond. Alle mensen die meededen aan de massaalbezwaarprocedure tegen de box 3-heffing over 2017 – 2020 hebben de afgelopen weken een brief van de Belastingdienst ontvangen. 
Lees meer...

U gaat met uw auto of uw fiets naar uw werk - mag u reiskosten aftrekken?

17/08/2022 - Nee, u mag uw reiskosten niet van uw inkomen aftrekken. Ook niet als u met uw eigen motor, brommer of scooter reist. 
Lees meer...

Invoering van 2 maanden betaald ouderschapsverlof

28/07/2022 - Op dit moment krijgen werknemers in Nederland hun ouderschapsverlofuren niet uitbetaald. Dit verandert door een nieuwe Europese richtlijn die voorziet in 2 maanden betaald ouderschapsverlof. De Wet betaald ouderschapsverlof treedt op 2 augustus 2022 in werking.Werkgevers kunnen vanaf 2 augustus 2022 de aanvragen indienen bij het UWV voor de uitkering voor de werknemers die gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof opnemen, maar wel pas nadat verlof is opgenomen.
Lees meer...

TVL Startersregeling sluit 2 augustus 2022

27/07/2022 - De Startersregeling voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten sluit 2 augustus 17:00 uur. Tot nu toe hebben ruim 700 starters de tegemoetkoming aangevraagd. Dat is minder dan verwacht werd. RVO heeft via allerlei communicatiekanalen geprobeerd starters te bereiken en hoopt dat dit getal nog zal oplopen.
Lees meer...

Invoering van 2 maanden betaald ouderschapsverlof

06/07/2022 - Op dit moment krijgen werknemers in Nederland hun ouderschapsverlofuren niet uitbetaald. Dit verandert door een nieuwe Europese richtlijn die voorziet in 2 maanden betaald ouderschapsverlof. De Wet betaald ouderschapsverlof treedt op 2 augustus 2022 in werking.Werkgevers kunnen vanaf 2 augustus 2022 de aanvragen indienen bij het UWV voor de uitkering voor de werknemers die gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof opnemen, maar wel pas nadat verlof is opgenomen.
Lees meer...

Vanaf 2030 betalen automobilisten naar gebruik

02/07/2022 - Vanaf 2030 betalen autobezitters niet meer voor autobezit, maar voor autogebruik. Het kabinet wil de huidige motorrijtuigenbelasting hervormen naar een kilometerafhankelijke belasting voor personen- en bestelauto’s. Automobilisten betalen in het nieuwe systeem voor het daadwerkelijk gebruik van de weg en niet langer een vast bedrag voor het bezit van een auto. Waar en wanneer deze kilometers gereden zijn, maakt niet uit. 
Lees meer...

Meer flexibiliteit binnen aflossingsregeling coronabelastingschuld

02/07/2022 - Ondernemers konden tijdens de coronacrisis tijdelijk uitstel van belastingbetaling krijgen als onderdeel van het coronasteunpakket. Sinds april is het steunpakket afgelopen en vanaf 1 oktober 2022 hebben ondernemers vijf jaar de tijd om deze opgebouwde belastingschuld af te lossen. Momenteel hebben 279.000 ondernemers nog een openstaande belastingschuld van 21 miljard euro. In totaal hebben zo’n 400.000 ondernemers gebruik gemaakt van het tijdelijk uitstel. Een deel van de ondernemers die gebruikt heeft gemaakt van dit belastinguitstel heeft de schuld al deels of volledig afbetaald. Hierdoor is inmiddels ruim de helft van het oorspronkelijke bedrag van 47 miljard euro al afgelost. 
Lees meer...

NOAB

noab_logo_smallK2 Abacus B.V. is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Kantoren die aangesloten zijn bij NOAB behoren tot de best geïnformeerde administratie- en advieskantoren van Nederland.

RB

logoK2 Abacus B.V. is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Doel van het RB is belangenbehartiging en ondersteuning van de belastingadviseur bij het uitoefenen en bijhouden van zijn vak.

Hoe werkt de Abacus?

telraamWilt u meer weten over de werking van de Abacus, zie hier dan onze uitleg.
Lees meer>>