Financiële administratie

De financiële administratie is de basis van elke onderneming en stelt de ondernemer in staat tot het nemen van belangrijke beslissingen en het nakomen van aangegane verplichtingen zoals de verschillende belastingverplichtingen.
Efficiënte boekhouding staat en valt bij het op consequente wijze bijhouden van administratieve gegevens.
K2 Abacus B.V. zorgt voor de perfecte begeleiding van haar cliënten.
Indien gewenst kunt u de totale administratie aan ons uitbesteden.
Bij het eigenhandig voeren van de administratie door u, verzorgen wij een efficiënte instructie zodat gegevens op een eenduidige manier aangeleverd kunnen worden.

Insourcing

Aanleveren van de gegevens kan geschieden bij ons op kantoor, maar het kan ook via ‘’insourcing’’, waarbij een medewerker van K2 Abacus B.V. bij u op kantoor komt om alles bij te werken.

Wij kunnen u onder meer van dienst zijn met:

  • ordnersOpzetten en inrichten van de financiële administratie
  • Verwerken van mutaties
  • Verzorgen van de aangiften omzetbelasting
  • Tussentijdse rapportage, indien gewenst
  • Debiteurenbeheer
  • Samenstellen van de jaarrekening
  • Samenstellen en deponeren van publicatiestukken voor de B.V.
  • Notulen aandeelhoudersvergadering van de B.V.
  • Begeleiding van de automatisering in samenhang met de administratie
  • Begeleiding bij de aanvraag van financieringen
  • Startersbegeleiding

Nieuws

Belastingdienst verstuurt aangiftebrief loonheffingen 2018

15/11/2017 - De Belastingdienst verstuurt binnenkort de aangiftebrief loonheffingen 2018 naar werkgevers. De verwachte bezorgdatum is 14 november 2017.   
Lees meer...

Kleine pensioenen vanaf 2018 bundelen

12/11/2017 - Pensioenfondsen en verzekeraars kunnen binnenkort kleine pensioenen bij elkaar optellen in plaats van deze uit te keren. Zo bouwen mensen, vooral tijdelijke krachten, meer op. En houdt het geld zijn pensioenbestemming. De Tweede Kamer zal het wetsvoorstel waarin dit wordt geregeld, deze week aannemen. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels per 1 januari 2018 van kracht gaan.
Lees meer...

Vanaf 1 januari 2018 ook minimumloon bij overeenkomst tegen beloning

08/11/2017 - Voor mensen die geen arbeidsovereenkomst hebben maar werken op basis van een overeenkomst tegen beloning geldt vanaf 2018 ook het minimumloon.  
Lees meer...

AOW-leeftijd in 2023 niet omhoog

05/11/2017 - De AOW-leeftijd gaat in 2023 niet omhoog. Dat heeft de ministerraad besloten op voorstel van minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het kabinet heeft, op basis van nieuwe cijfers over de levensverwachting van het Centraal Bureau voor de Statistiek, de AOW-leeftijd voor 2023 vastgesteld. Die blijft in 2023 67 jaar en drie maanden, net als in 2022.
Lees meer...

Wetsvoorstel gefaseerde afschaffing Hillen-aftrek naar Tweede Kamer

05/11/2017 - De staatssecretaris van Financiën heeft het wetsvoorstel tot het geleidelijk uitfaseren van de aftrek wegens geen of geringe eigenwoningschuld (regeling Hillen of de Hillen-aftrek genoemd) aan de Tweede Kamer aangeboden. Dit wetsvoorstel heeft betrekking op één van de in het regeerakkoord opgenomen fiscale maatregelen.
Lees meer...

Grootste plus voor middengroepen

28/10/2017 - Het kabinet investeert daarom de komende jaren fors in koopkracht en lastenverlichting; deze kabinetsperiode dalen de lasten voor burgers met 5,2 miljard euro.
Lees meer...

Forse groei autokilometers

22/10/2017 - Nederlandse personenauto's reden 118,5 miljard kilometer in 2016. Dat is 2,2 procent meer dan in 2015. Het is de grootste groei in deze eeuw. Vooral auto's van bedrijven legden meer kilometers af, maar ook particulieren reden meer dan een jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over de verkeersprestaties.De groei van het aantal personenautokilometers in 2016 wordt voor een deel veroorzaakt doordat er meer auto's waren (1,3 procent). Daarnaast zijn met personenauto's gemiddeld meer kilometers afgelegd (1,0 procent). Met een personenauto werd in 2016 gemiddeld 13,2 duizend kilometer gereden.
Lees meer...

Kabinet gaat termijn voor verrekening ondernemersverliezen bekorten

18/10/2017 - De termijn voor het verrekenen van verliezen naar de toekomst door ondernemers wordt ingeperkt van 9 naar 6 jaar. Dit staat in het regeerakoord. 
Lees meer...

Regeerakkoord: meer zekerheid voor zzp'ers

12/10/2017 - In het regeerakkoord 'Vertrouwen in de Toekomst' is opgenomen dat voor Zzp-ers een nieuw systeem voor het verkrijgen van zekerheid vooraf over de status van hun arbeidssverhouding zal worden ontwikkeld.
Lees meer...

Werken en ondernemen wordt lonender

12/10/2017 - Volgens werkgeversorgnisatie VNO-NCW is de in het regeerakkoord opgenomen tariefsverlaging voor alle IB- en Vpb-ondernemers een positief signaal.  
Lees meer...

NOAB

noab_logo_smallK2 Abacus B.V. is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Kantoren die aangesloten zijn bij NOAB behoren tot de best geïnformeerde administratie- en advieskantoren van Nederland.

RB

logoK2 Abacus B.V. is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Doel van het RB is belangenbehartiging en ondersteuning van de belastingadviseur bij het uitoefenen en bijhouden van zijn vak.

Hoe werkt de Abacus?

telraamWilt u meer weten over de werking van de Abacus, zie hier dan onze uitleg.
Lees meer>>