Financiële administratie

De financiële administratie is de basis van elke onderneming en stelt de ondernemer in staat tot het nemen van belangrijke beslissingen en het nakomen van aangegane verplichtingen zoals de verschillende belastingverplichtingen.
Efficiënte boekhouding staat en valt bij het op consequente wijze bijhouden van administratieve gegevens.
K2 Abacus B.V. zorgt voor de perfecte begeleiding van haar cliënten.
Indien gewenst kunt u de totale administratie aan ons uitbesteden.
Bij het eigenhandig voeren van de administratie door u, verzorgen wij een efficiënte instructie zodat gegevens op een eenduidige manier aangeleverd kunnen worden.

Insourcing

Aanleveren van de gegevens kan geschieden bij ons op kantoor, maar het kan ook via ‘’insourcing’’, waarbij een medewerker van K2 Abacus B.V. bij u op kantoor komt om alles bij te werken.

Wij kunnen u onder meer van dienst zijn met:

  • ordnersOpzetten en inrichten van de financiële administratie
  • Verwerken van mutaties
  • Verzorgen van de aangiften omzetbelasting
  • Tussentijdse rapportage, indien gewenst
  • Debiteurenbeheer
  • Samenstellen van de jaarrekening
  • Samenstellen en deponeren van publicatiestukken voor de B.V.
  • Notulen aandeelhoudersvergadering van de B.V.
  • Begeleiding van de automatisering in samenhang met de administratie
  • Begeleiding bij de aanvraag van financieringen
  • Startersbegeleiding

Nieuws

Aanvragen of verlengen bijzonder uitstel van betaling vanwege corona kan nog tot en met 30 juni 2021!

07/06/2021 - Bent u ondernemer en heeft uw bedrijf betalingsproblemen door de coronacrisis? Dan kunt u nog tot en met 30 juni 2021 bijzonder uitstel van betaling aanvragen of verlengen.
Lees meer...

Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal / Belastingmaatregelen

30/05/2021 - De vooruitzichten voor het economisch herstel na corona zijn positief en het virus lijkt op zijn retour. Toch zijn er nog veel onzekerheden voor werkenden en bedrijven. Sommige ondernemers hebben fors moeten interen op hun reserves. Het kabinet is daarom van plan om het steunpakket voor banen en economie door te trekken in het derde kwartaal van 2021. Ook treft het kabinet extra maatregelen om bedrijven te helpen met hun gegroeide schuldenlast.
Lees meer...

Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal / TVL en NOW

30/05/2021 - Het kabinet is van plan om de TVL (subsidie voor vaste lasten) en de NOW (loonsteun) in het derde kwartaal door te trekken. Om starters, groeiende bedrijven en bedrijven die in de knel zijn gekomen met de reguliere referentieperiode beter te ondersteunen, hebben bedrijven vanaf het tweede kwartaal de keuze tussen twee referentieperioden voor de TVL.
Lees meer...

Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal / Tozo en TONK

30/05/2021 - Het kabinet stelt voor om Tozo (steun voor zzp’ers) en TONK (Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten) te verlengen in het derde kwartaal. De focus van de Tozo komt bij toekomstige aanvragen meer te liggen op het ondersteunen en stimuleren van ondernemers zodat zij zo snel mogelijk weer op eigen benen kunnen staan. 
Lees meer...

Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal / Samenloop NOW/TVL

30/05/2021 - De TVL telt vanaf NOW 3 (de subsidieperioden vanaf oktober 2020) niet meer mee als omzet voor de NOW. 
Lees meer...

Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal / Time Out Arrangement (TOA)

30/05/2021 - Sinds begin dit jaar kunnen ondernemers gebruik maken van de Wet homologatie onderhands akkoord (WHOA) om een akkoord met schuldeisers te bereiken. 
Lees meer...

Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal / Overige maatregelen

30/05/2021 - - Het kabinet heeft uitgebreid gekeken naar aanvullende mogelijkheden voor het groot(winkel)bedrijf. Alles overziend kiest het kabinet ervoor geen aparte subsidieregeling hiervoor in te voeren. Een nieuwe regeling is complex in de uitvoering en erg ongericht. Om faillissementen van levensvatbare grote bedrijven te voorkomen, blijft maatwerksteun de beste optie.
Lees meer...

Btw op onbetaalde facturen terugvorderen

19/05/2021 - Wanneer u een factuur stuurt aan uw klant, moet u de btw daarover direct aangeven en betalen. Betaalt uw klant de factuur uiteindelijk niet of maar gedeeltelijk? Dan is uw vordering (gedeeltelijk) oninbaar en heeft u btw betaald die u niet ontvangen heeft.
Lees meer...

Minimumloon per 1 juli 2021

09/05/2021 - De brutobedragen van het wettelijk minimumloon en minimumjeugdloon stijgen per 1 juli 2021. Hieronder vindt u een overzicht. 
Lees meer...

Geen laag btw-tarief voor tegen vergoeding parkeren bij attractiepark

09/05/2021 - Betaald parkeren op een parkeerterrein van een attractiepark maakt geen onderdeel uit van het verlenen van toegang tot een attractiepark. Dit heeft de Hoge Raad op 7 mei 2021 beslist.
Lees meer...

NOAB

noab_logo_smallK2 Abacus B.V. is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Kantoren die aangesloten zijn bij NOAB behoren tot de best geïnformeerde administratie- en advieskantoren van Nederland.

RB

logoK2 Abacus B.V. is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Doel van het RB is belangenbehartiging en ondersteuning van de belastingadviseur bij het uitoefenen en bijhouden van zijn vak.

Hoe werkt de Abacus?

telraamWilt u meer weten over de werking van de Abacus, zie hier dan onze uitleg.
Lees meer>>