Interim management

interim-managerEen (tijdelijke) administratief medewerker nodig ?

Welke ondernemer krijgt er niet mee te maken ?  Een van uw medewerkers meldt zich ziek, uitgerekend op het moment dat er een belangrijk rapport gepresenteerd moet worden.

Of uw werknemer is voor langere tijd afwezig en u dacht dat u of een van uw andere werknemers de administratieve werkzaamheden er wel even bij zou kunnen doen.
U zult vaststellen dat dit in de praktijk niet meevalt, gewoonweg omdat u de tijd en de routine hiervoor mist.

Ook kan het zijn dat uw onderneming, B.V., stichting of vereniging te klein is om een boekhouder in dienst te nemen.

Op dat moment kunt u ons inschakelen.
Door jarenlange ervaring op administratief gebied en de beschikking hebbende over meerdere boekhoudprogramma’s, kunnen wij snel en deskundig binnen uw bedrijf bijspringen en gaat uw administratie gewoon door.

Wilt u meer informatie over deze dienst neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Nieuws

Tweede Kamer wil af van adressen in online bestand KvK

13/11/2018 - De woonadressen van zzp'ers worden uit het online adressenbestand van de Kamer van Koophandel geschrapt. Een motie daarover is aangenomen door de Tweede Kamer. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) reageert positief.  
Lees meer...

09/11/2018 - Pleegouders houden voor de vergoedingen die ze ontvangen voor het bieden van pleegzorg een belastingvrijstelling. Ze hoeven nu en in de toekomst de vergoedingen niet op te geven bij hun aangifte inkomstenbelasting. Dit voorstel heeft staatsecretaris Snel  naar de Tweede Kamer gestuurd.
Lees meer...

Pleegouders houden belastingvrijstelling van hun vergoedingen

09/11/2018 - Pleegouders houden voor de vergoedingen die ze ontvangen voor het bieden van pleegzorg een belastingvrijstelling. Ze hoeven nu en in de toekomst de vergoedingen niet op te geven bij hun aangifte inkomstenbelasting. Dit voorstel heeft staatsecretaris Snel naar de Tweede Kamer gestuurd.
Lees meer...

KvK onderzoekt oplossingen tegen ongewenste benadering ondernemers

09/11/2018 - 4 op de 10 zzp'ers in Nederland wordt zeer frequent telefonisch benaderd door partijen die een aanbieding willen doen. Dit blijkt uit onderzoek van de Kamer van Koophandel (KvK) naar hoe ondernemers de openbaarheid van het Handelsregister ervaren.   
Lees meer...

Gebruik van camerabeelden voor toezicht privégebruik auto afgeschat

01/11/2018 - Het onderzoek naar het gebruik van (gegevens ontleend aan) camerabeelden voor de controle van de bijtelling privégebruik auto in de inkomsten- en loonbelasting heeft uitgewezen dat met het gebruik van de camerabeelden niet kan worden voldaan aan het vereiste van proportionaliteit dat voortvloeit uit de privacyregelgeving.
Lees meer...

CBS: Opbrengst BPM toegenomen

29/10/2018 - De opbrengst van de belasting van personenauto's en motorrijwielen (BPM) is in 2017 met bijna 30 procent toegenomen naar 2 miljard euro.
Lees meer...

Bedragen minimumloon per 1 januari 2019

29/10/2018 - De minister van SZW heeft de bedragen van het minimumloon per 1 januari 2019 bekend gemaakt.Voor personen vanaf 22 jaar en ouder gaat het minimumloon het volgende bedragen (tussen haakjes staan de thans geldende bedragen):  
Lees meer...

Maximumtarief naheffingsaanslag parkeerbelasting gaat van € 62 naar € 62,70

25/10/2018 - Een naheffingsaanslag parkeerbelasting mag met ingang van 1 januari 2019 maximaal € 62,70 gaan bedragen. 
Lees meer...

Autobelastingen omhoog

24/10/2018 - Een belangrijk onderwerp met betrekking tot de autobelastingen is de introductie van de nieuwe CO2-testmethode voor personenauto's, de Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP).De staatssecretaris heeft de Tweede Kamer een brief gestuurd over het onderzoek van TNO naar de WLTP-testmethode en BPM. De staatssecretaris schrijft daarin dat de WLTP geen reden is om de BPM-tarieven voor 2019 aan te passen.  
Lees meer...

Verlaging tarieven vennootschapsbelastingtarief

24/10/2018 - Het kabinet verlaagt het hoge vennootschapsbelastingtarief (vpb-tarief) van 22,25% naar 20,5% per 2021. De in het Regeerakkoord voorziene verlaging van het hoge vpb-tarief in 2019 wordt uitgesteld; het tarief blijft in 2019 25%.
Lees meer...

NOAB

noab_logo_smallK2 Abacus B.V. is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Kantoren die aangesloten zijn bij NOAB behoren tot de best geïnformeerde administratie- en advieskantoren van Nederland.

RB

logoK2 Abacus B.V. is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Doel van het RB is belangenbehartiging en ondersteuning van de belastingadviseur bij het uitoefenen en bijhouden van zijn vak.

Hoe werkt de Abacus?

telraamWilt u meer weten over de werking van de Abacus, zie hier dan onze uitleg.
Lees meer>>