Interim management

interim-managerEen (tijdelijke) administratief medewerker nodig ?

Welke ondernemer krijgt er niet mee te maken ?  Een van uw medewerkers meldt zich ziek, uitgerekend op het moment dat er een belangrijk rapport gepresenteerd moet worden.

Of uw werknemer is voor langere tijd afwezig en u dacht dat u of een van uw andere werknemers de administratieve werkzaamheden er wel even bij zou kunnen doen.
U zult vaststellen dat dit in de praktijk niet meevalt, gewoonweg omdat u de tijd en de routine hiervoor mist.

Ook kan het zijn dat uw onderneming, B.V., stichting of vereniging te klein is om een boekhouder in dienst te nemen.

Op dat moment kunt u ons inschakelen.
Door jarenlange ervaring op administratief gebied en de beschikking hebbende over meerdere boekhoudprogramma’s, kunnen wij snel en deskundig binnen uw bedrijf bijspringen en gaat uw administratie gewoon door.

Wilt u meer informatie over deze dienst neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Nieuws

Hoge Raad biedt belastingplichtigen na massaalbezwaarprocedure box 3 ook rechtsbescherming voor de op rechtsherstel gerichte compensatie

22/05/2022 - Belastingplichtigen die vielen onder de massaal bezwaarprocedure voor box 3 kunnen naar aanleiding van het box 3-arrest van de Hoge Raad van 24 december 2021 en de daaropvolgende collectieve uitspraak op het massaal bezwaar binnen zes maanden een beslissing van de inspecteur over vermindering van hun aanslag verwachten. 
Lees meer...

Plan voor belasting over werkelijk rendement

22/05/2022 - Het kabinet is van plan om vanaf 2025 belasting te gaan heffen over het werkelijk rendement in box 3.
Lees meer...

Nieuwe regels voor online ondernemen

19/05/2022 - Webwinkels en online platforms moeten de klant beschermen. Vanaf 28 mei 2022 gelden daar strengere regels voor. Zo moet het duidelijk zijn wat u online verkoopt, wat de prijs is en welke leveringstermijn van toepassing is. De Kamer van Koophandel (KVK) stelt een checklist beschikbaar waar u kunt controleren aan welke wetten en regels de online uw onderneming moet voldoen. Vanaf 28 mei 2022 voert de EU voor alle lidstaten nieuwe regels voor online verkoop in. Door deze regels kunnen consumenten veiliger online kopen in het buitenland. De regels gelden namelijk ook voor uw buitenlandse concurrenten van uw klant.
Lees meer...

EU-Hof: nationale regeling die onlineplatforms zoals Airbnb verplicht bepaalde gegevens over logies aan fiscale toeristen belasting administratie te verstrekken niet in strijd met Unierecht

03/05/2022 - Een Belgische gewestelijke wettelijke regeling waarbij verleners van bemiddelingsdiensten op het gebied van onroerend goed, en met name beheerders van onlineplatforms voor logies zoals Airbnb, worden verplicht om bepaalde gegevens inzake transacties op het gebied van toeristisch logies te verstrekken aan de fiscale administratie ten behoeve van toeristenbelasting, is niet in strijd met het Unierecht. 
Lees meer...

Bezwaarmakers box 3 krijgen voor 4 augustus herstel met spaarvariant

01/05/2022 - De ongeveer 60.000 mensen die bezwaar hebben gemaakt tegen de heffing in box 3 over de belastingjaren 2017-2020 ontvangen voor 4 augustus automatisch rechtsherstel volgens de zogenaamde ‘spaarvariant’. Hierbij krijgen voornamelijk mensen met spaargeld geld terug. Dit herstel geldt ook voor nog niet vastgestelde of opgelegde aanslagen box 3 (onder andere 2020 en 2021). Dit heeft het kabinet in een brief aan de Tweede Kamer bekend gemaakt, naar aanleiding van een uitspraak van de Hoge Raad van eind vorig jaar.
Lees meer...

Invoering mrb-plus (kilometerbeprijzing) per 2030

01/05/2022 - In het coalitieakkoord is afgesproken dat per 2030 een mrb-plus wordt ingevoerd. De grondslag van de bestaande bezitsbelasting (mrb) wordt omgezet van het gewicht van de auto naar het aantal gereden kilometers. De maatregel geldt zowel voor personen- als bestelauto’s en er komt een vlak tarief per kilometer. In het buitenland gereden kilometers tellen mee voor de heffing. 
Lees meer...

Recordboete Belastingdienst voor zwarte lijst FSV

12/04/2022 - De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft de Belastingdienst op 12 april 2022 een boete opgelegd van € 3,7 miljoen. De Belastingdienst krijgt deze boete vanwege de jarenlange illegale verwerking van persoonsgegevens in de Fraude Signalering Voorziening (FSV). Dat was een zwarte lijst waarop de Belastingdienst signalen van fraude bijhield.
Lees meer...

Hoe lang moet u uw administratie bewaren?

07/04/2022 - Iedere ondernemer is wettelijk verplicht zijn administratie 7 jaar te bewaren (fiscale bewaarplicht). Daarbij moet u denken aan: – het grootboek – de debiteuren- en crediteurenadministratie – de voorraadadministratie – de in- en verkoopadministratie – de loonadministratie Voor de overige gegevens kunnen met de Belastingdienst afspraken worden gemaakt over kortere bewaartermijnen dan 7 jaar. Let op! Kortere bewaartermijnen gelden uitsluitend bij ons. Bij andere overheidsinstellingen kunt u dus nog te maken krijgen met de wettelijke bewaartermijn van 7 jaar. De bewaarplicht geldt ook voor computerprogramma’s en bestanden. U moet er dus ook voor zorgen dat deze programma’s en bestanden bij een controle kunnen worden gebruikt. Met het uitsluitend bewaren van een bestand in afgedrukte vorm voldoet u niet aan uw bewaarplicht. Wel kunt u, onder bepaalde voorwaarden, bestanden en andere gegevens in een andere vorm bewaren.
Lees meer...

Wet toekomst pensioenen naar de Tweede Kamer

31/03/2022 - In 2019 hebben het kabinet en sociale partners in het Pensioenakkoord een breed pakket aan maatregelen met elkaar afgesproken. Op 30 maart 2022 is de uitwerking daarvan in de Wet toekomst pensioenen (Wtp) door minister Carola Schouten (Pensioenen) aan de Tweede Kamer aangeboden voor behandeling.
Lees meer...

Wetsvoorstel roept excessief lenen bij eigen bv halt toe

25/03/2022 - Op 24 maart 2022 heeft staatssecretaris Van Rij het gewijzigde wetsvoorstel waarmee vanaf 2023 excessief lenen van de eigen bv wordt aangepakt naar de Tweede Kamer gestuurd, conform afspraak uit het coalitieakkoord. Het kabinet wil excessief lenen bij de eigen bv tegengaan. Door (excessief) te lenen bij de eigen bv kan belastingheffing in box 2 worden uitgesteld of zelfs afgesteld. Dit vindt het kabinet niet wenselijk.
Lees meer...

NOAB

noab_logo_smallK2 Abacus B.V. is lid van de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB). Kantoren die aangesloten zijn bij NOAB behoren tot de best geïnformeerde administratie- en advieskantoren van Nederland.

RB

logoK2 Abacus B.V. is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Doel van het RB is belangenbehartiging en ondersteuning van de belastingadviseur bij het uitoefenen en bijhouden van zijn vak.

Hoe werkt de Abacus?

telraamWilt u meer weten over de werking van de Abacus, zie hier dan onze uitleg.
Lees meer>>